Інформація для педагогів
















«Бережемо пам'ять прадідів»
(конспект мовленнєвого заняття для старших дошкільників )
Освітні завдання: Розвивати дрібну моторику руки, координацію на аркуші паперу. Виховувати шанобливе ставлення до ветеранів, формувати вміння цінувати мир. Продовжувати вчити дітей складати розповіді з власного досвіду, як за схемами, так і самостійно, спонукати вживати різні за складністю типи речень. Закріплювати уміння добирати синоніми, вправляти в утворенні множинних форм іменників однини. Збагатити активне мовлення дієсловами різного часу, привчати говорити чітко у помірному темпі .
Обладнання: фрагменти відео «День перемоги», «Червоні маки», «Журавлі», набір картинок «Що потрібно бійцям», картинка рюкзак, схеми для розповіді, квітка мак, заготовки для журавликів, ножиці, олівці.
Хід заняття
Вихователь: Діти подивіться , будь ласка, сюжет , що я для вас приготувала.
(Діти дивляться фрагмент відео про Свято Перемоги)
Як ви гадаєте , про що ми з вами будемо розмовляти? (про свято Перемоги, війну, ветеранів…) Так. 9 травня ми святкуємо День Перемоги у Великій Вітчизняній війні. Дідусі та прадіди, бабусі й пра­бабусі одягають ордени, йдуть на зустріч зі своїми друзями-ветеранами. Разом вони згадують, якими були роки війни і тих хто загинув заради миру. Пригадують листи з дому і фронтову пісню.
Діти, а визнаєте що потрібно було бійцям на війні. Оберіть, будь ласка картинки. Чому ви так вирішили? (Вибирають картинки , пояснюють) Скажіть, будь ласка:
Один – це воїн, а багато воїни;
Одна - фляга, а багато – фляги;
Один – прапор, а багато - прапори;
Одна - людина, а багато – люди;
Одна - пісня, а багато – пісні
(Дидактична вправа «Один - багато»)
Вихователь: Добре, покладіть картинки у солдатський рюкзак . Ой, а для вас в рюкзаку є завдання. Дивіться які схеми, що вони означають? Схеми допоможуть нам розповісти про те, як ми ходили до пам’ятника загиблим воїнам.
(Діти за схемою складають розповідь з власного досвіду , 2відповіді)
Відважно визволяли наше місто бійці стрілецького полку . А хто знає про те , як воювали ваші прадіди та бабусі?
(розповіді дітей)
Фізкультхвилинка: на пісню «Червоні маки»
Вихователь : Діти, що ж бережуть маки?
Тож квітку передавай, якими були наші прадіди називай.
(Дидактична вправа «Назви риси характеру »)
Ось такі наші захисники. Давайте подивимося, як змінюється слово захищати, любити
Колись давно прадіди Вітчизну захищали
Військові зараз захищають
Ми виростемо і теж будемо захищати
Наші прадіди Україну любили
Ми любимо
Наступні покоління будуть любити
Вихователь: Немає нічого страшнішого за війну, пам’ятайте це завжди, діти, і шануйте усіх тих, хто пережив жахіття війни – наших ветеранів, та за тих, хто віддав своє життя за те, щоб панував мир та спокій. І якщо ви у цей день побачите людей з сивим волоссям, з орденами , медалями отриманих у бою з ворогом підійдіть до них, вклоніться та подякуйте їм за Перемогу.
Діти , ви теж можете захищати мир… Для цього потрібно тільки дружити , не ображати нікого, пробачати, жаліти один одного. Якщо щось не подобається, треба не сердитися, а розібратися, про все можна домовитися, найти добре рішення для всіх. І якщо всі люди будуть пам’ятати, що бійки та війни не вирішать проблем, що треба домовлятися , тоді на землі буде панувати мир. А давайте зробимо журавликів пам’яті і пустимо їх в небо, щоб всі пам’ятали, що мир треба берегти, бо перемога достається ціною людського життя. Згодні?
(Діти вирізають з паперу журавликів, а на прогулянці пустять їх у небо на повітряній кульці)


Додати підпис

Додати підпис














Конспект заняття на тему: 
«Наша планета Земля»
Освітні завдання: Розвивати цікавість креативність мислення, кругозір, увагу; виховувати бажання пізнати нове. Дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення. Ознайомити дітей із такими явищами природи як утворення вулканів, гір.  Формувати поняття про зміну частини доби та пір року; вчити проводити дослідницьку роботу.
Матеріал: глобус; дрібні металеві предмети; магніт на ниточці; свічка; м’яч; ящик із піском.
Попередня робота: перегляд презентацій та відео записів про планету Земля, її утворення; розглядання сюжетних картинок.
Хід заняття
Вихователь 
Ця швидка нова ракета,
Для польотів на планети.
Ми у космос вирушаємо,
Ще у нім, всього не знаємо.
Ми місця скоріш займаймо,
Пуск! І швидше відлітаймо!
(Діти сідають на стільці. Вихователь виставляє на стіл глобус.)
Вихователь. Погляньте, що ви бачили в ілюмінатори нашої казкової ракети?
Діти. Глобус.
Вихователь. Це маленька копія нашої планети. Такою її бачать справжні космонавти з космосу. Як називається наша планета? А ті хто на ній проживають?
Діти. Наша планета називається Земля, а її жителі – земляни.
Вихователь. Яку форму має Земля, на що вона схожа?
Діти. Земля має форму кулі, вона схожа на великий м’яч.
Вихователь. Так, Земля-це справді куля, схожа на великий м’яч. Але м’яч той призначений не для ігор, адже завеликий він… А яке забарвлення має Земля?
Діти. Багато блакитного кольору, жовтого, є коричневий, зелений.
Вихователь.      Жовтий колір-колір суші,
Пояснити слово мушу,
Суша-там де зараз ми,
Суша - де нема води.
А що означає синій і блакитний колір?
Діти. Синій колір-колір води.
Вихователь. Так, це моря, океани, річки, озера.
( діти роздивляються глобус)
Вихователь. А чи ви хочете дізнатися, як утворилася Земля?
Діти. Так.
Вихователь. Дуже давно не існувало ні Землі, ні інших планет. У космосі вирувала темна хмара розпеченого газу та пилу. Поступово хмара охолола, а газ та пил почали притягуватися одне до одного. Так і сформувалася Земля. Ми впевнимося в цьому, коли проведемо дослід.
Дослід «Як виникла Земля?»
(На столі лежать дрібні металеві предмети. Вихователь водить магнітом по столу і збирає всі металеві предмети до купи.)
Вихователь. Що сталося з предметами?
Діти. Вони прилипли до магніту.
Вихователь. Так поступово Земля стала великою кулею, що обертається навколо Сонця. Минуло дуже багато часу і на поверхні Землі утворилася тверда кора, а навколо планети – атмосфера. Земля обертається навколо Сонця і одночасно  навколо себе. У результаті цього на Землі змінюється пори року та частини доби.
 Дослід «Зміна пір року»
(Вихователь запалює свічку і повідомляє, що це Сонце. Навколо свічки обертається м’яч (макет Землі). Вихователь пропонує визначити, з якого боку буде зима, з якого літо, де осінь і весна. Слід звернути увагу дітей на те, якщо від сонця промінці падають прямо, то на землі тепло, отже, це літо. Якщо промені падають під кутом, то на Землі осінь або весна. Чим далі м’яч віддаляється від свічки, тим менше світла на нього потрапляє).

Фізкультхвилинка  «День та ніч»
(Вихователь стає в коло. Діти навколо нього.)
Вихователь. Я – Сонце , а ви – планета Земля.
(Діти рухаються навколо вихователя та обертаються навколо себе. За сигналом зупиняються.)
Вихователь. У кого зараз літо? У кого весна? У кого зараз день? У кого ніч?
(Діти визначають своє положення відносно вихователя і відповідають на запитання.
 Вихователь. А тепер продовжимо подорож у минуле нашої планети. Спробуємо розуміти, як на нашій планеті утворилися гори. Ми вже знаємо, наша планета утворилася з невеликого шматочка, схожого на магніт, який постійно літав у космосі, притягував до себе уламки інших планет, піщинки, камінці. Була наша планета великою розпеченою кулею. Потім поверхня вистигала.
Сьогодні ми маємо змогу дослідити, як утворюються гори.
 Дослід «Утворення гір»
(Діти підходять до ящика з піском з абсолютно рівною поверхнею.)
Вихователь. Ці уламки планет, камені та інші частинки постійно рухаються глибоко під землею. Уявіть собі, що ваші руки-це уламки інших планет.
(Діти занурюють руки глибоко в пісок і рухають ними).
Вихователь. Якою стала поверхня? Що на ній утворилося? Чому це сталося?
(Відповіді дітей)
А тепер продовжимо рухати руками. Якими стали гори?
(Відповіді дітей)
Підсумок. Ось уже час повертатися у групу. Наша подорож добігає до кінця. І я хочу поставити вам декілька запитань. Вам подобається наша планета? Чим саме?
  

Освітні завдання: Розвивати мову, мислення, увагу. Виховувати любов до своєї Батьківщини, бажання активно вивчати навколишній світ, самостійність , ініціативність, творчість. Вчити дітей називати державні символи України, країни – сусіди та їхні символи. Збагачувати словник дітей прикметниками. Розширити знання про країни Європи, їх географічне положення, тваринний і рослинний світ, традиції, культуру; закріпити знання та вміння, знаходити країни на мапі, знати їх назву, столицю, державний прапор; учити впізнавати за державними символами країну, видатні місця, історичні надбання, зайнятість людей, культуру країни.

Матеріал: мапа світу, ілюстрації, глобус, відео-презентація, художнє слово, дидактичні ігри.
Хід:
Подивіться і скажіть, що це в мене у руках. (Глобус) Це макет у вигляді кулі, тобто наша планета у зменшеному вигляді з картографічним зображенням. Що є на глобусі? (відповіді дітей)
Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна.
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
На планеті живе багато людей, дітей різних національностей. І якщо ми хочемо знайти когось або місце, де він живе (місто, державу), нам необхідний глобус або карта.
Як називається карта на українській мові?… (МАПА)
Як називається наша Батьківщина? (Україна)
Як називається наше місто? Річка? Гори? А ми живемо за горами Карпати, то ми є хто? (закарпатці)
Подивіться на мапу України і скажіть, що ви на ній бачите? (міста, ріки, людей у різних національних костюмах, герби міст). Кожне місто має свій Герб. А як ви думаєте, який герб у нашого міста? (ведмідь). А може хтось із вас знайде наше місто на мапі?
А як ви гадаєте, що це за ниточка червоного кольору? (межа, кордон, границя). І що за нею знаходиться? Правильно, інші держави.
А за що ви любите свою державу? Дидактична гра: «Україна яка?» (багата, щедра, неозора, велика, могутня, квітуча,
дружня, незалежна, дорога, найкраща, щаслива).
Батьківщина - найдорожче, найрідніше, найсвітліше місце на землі, де живемо ми з вами, де живуть наші рідні, батьки. Це наша рідна земля…… (Україна).
Існує поняття Велика Батьківщина і Мала Батьківщина.
Мала Батьківщина - все те,що оточує нас  змалку.
(батьки, садок, вулиця, на якій живемо, рідні…)
Вірш
Знаєш ти, що таке Батьківщина?
Батьківщина – це ліс і домівка твоя,
Батьківщина – це мама і тато,
Це твої найщиріші друзі,
І бджола у веснянім лузі.
Батьківщина – це рідна мова,
Це дотримане чесне слово,
Лан пшеничний і небо синє,
Це твоя і моя Україна.
Велика Батьківщина - це і є Україна.
За якими ознаками можна впізнати українця?(мова, національний одяг, рушник). А як інші народи будуть знати, що ми з вами українці?
Загадки
• Коли звучить він, всі встають,
До серця руку прикладають,
І в голос, й подумки співають,
І Україну прославляють (гімн).
• Синє небо, жовте жито,
Цю святиню знають діти (прапор).
• Символ нашої держави -
це тризуб жовто-яскравий (герб).
- А якою мовою ми з вами розмовляємо між собою? (українською)
Дидактична гра: «Мова яка?» (ніжна, лагідна, чиста, солов′їна, лагідна, ласкава, медова, чарівна, співуча, барвінкова)
Любіть Україну, як сонце, любіть
Як вітер, і трави, і води,
В годину щасливу, і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу й молоду,
І мову її солов’їну.
Прислів’я
Кожному мила своя сторона.
За рідний край життя віддай.
Фізкультхвилинка 
Наші ніжки: раз, два, три!
Раз – присядемо, два – присядемо,
На носок, на каблучок,
Ми танцюємо козачок
Гарний настрій, добре всім.
Руку вліво, руку вправо –
Покружляли, повертілись
Й тихо всі на місце сіли.
Стук у двері (троє дітей заходять в різних національних костюмах)
Добрий день! У Вас тут є наш друг Незнайко. Ми приїхали до нього в гості із подарунками. І хочемо його та Вас запросити до нас у гості.
Вихователь: Ну що ж, Незнайко, приймай своїх друзів.
Незнайко: Це мої друзі! Вони одягнені у різні костюми і хочуть нам розповісти вірші на різних мовах.
Діти декламують вірші і дарують ляльки в національних костюмах.
Вихователь: Як Ви гадаєте, чим відрізняються між собою люди з різних країн? (мовою, одягом, прапором, гербом)
Вихователь звертає увагу дітей на ляльок у різних національних костюмах, розповідає про прапори різних країн і вручає кожній ляльці відповідний прапор своєї держави.
Вихователь пропонує Незнайкові зробити подорож країнами, що межують з Україною.
Незнайко загадує загадки про транспорт, яким здійснюватимемо подорож у Словаччину, Угорщину та Румунію.
Подорож до Словаччини автомобілем, розповідь вихователя про країну та її видатні місця (відеоролик).
Словаччина
Звучить гімн Словаччини. Також ви бачите прапор Словаччини, на якому є герб словаків.
У Словаччині також протікає велика річка Дунай. Столиця Словаччини – Братислава. Це велике та історичне місто.
Кошиці - це друге за величиною місто. Це ви бачите храм Ержабет – один з найбільших храмів у Словаччині.
А це найвідоміший музичний фонтан, який дуже люблять діти. Струмені води переливаються різними кольорами і вдень, і вночі під музику. Якщо музика грає голосно, то вода піднімається високо, а коли музика закінчується, то струмені води падають вниз.
А ще Словаччина відома на весь світ своїми гірськолижними курортами в Татрах.
Гори Татри – це продовження наших гір Карпат. Ось подивіться……..
Сюди приїздять туристи з усіх куточків світу. Цікаво? Правда цікаво?
А ще туристи відпочивають в аквапарках як влітку, так і взимку.
А зараз я вас запрошую в Дінопарк. Дуже відомий, популярний, де можна побачити динозаврів, які жили в давнину. Динозаври справжньої величини, вони навіть рухаються. Очі в них виблискують. А це шкаралупа яєць, з яких вилупилися маленькі динозаврики.
А тут ми бачимо словацьких дітей, в національних костюмах, радісних, таких, як ми.
Подорож літаком до Угорщини, розповідь вихователя про країну (відеоролик).
Угорщина
Звучить угорський гімн, а також ми бачимо прапор Угорщини. Столиця Угорщини – Будапешт.
В Угорщині є 9 мостів і кожен з них має свою назву. Зараз ви бачите Ланцюговий міст, який з’єднує дві частини міста – Буду і Пешт. Тому і столиця називається Будапешт.
На березі Дунаю розташований угорський парламент. Це найвідоміша і найгарніша пам’ятка архітектури не лише в Угорщині, а й у всій Європі. Всі будівлі мають шпилі та вежі, як на церкві.
По всьому Будапешту є багато різних скульптур, парків та фонтанів, де люблять відпочивати туристи та й самі угорці.
А це площа героїв. Вона є найбільшою площею в Угорщині.
А зараз вам буде дуже цікаво.
У Будапешті розташований найстаріший в Європі зоопарк, там можна побачити.
А ви звернули увагу, що тварини у цьому зоопарку живуть на волі, у своєму природному середовищі. Тваринам там дуже добре, про них піклуються.
А зараз ви бачите озеро Балатон. Угорці називають його своїм маленьким морем. Навіть ми, закарпатці, полюбляємо їздити відпочивати на Балатон, тому що там для дітей не глибока вода і вона є лікувальною.
З давніх - давен Угорщина славиться своїми мінеральними лікувальними водами. Найвідомішою є купальня Сечені.
Дивіться, вона ніби в горах. Вода поступає з двох мінеральних джерел, тут басейни з гарячою та холодною водою.
Угорщина багата на виноград, червоний перець.
Угорці - дуже трудолюбивий і вмілий народ і відомий своїми виробами із кераміки, лози, дерева.
Ось подивіться, яка краса. Національний одяг угорців та їх танці. Найвідоміший танець - це чардаш.
Подорож до Румунії потягом, розповідь вихователя про країну.
Румунія
Звучить гімн Румунії. А це ми з вами бачимо румунський прапор трьох кольорів.
Румунію – це країна стародавніх замків, та багата на православні храми. Столиця Румунії Бухарест.
Тут ми бачимо національний одяг румунців.
У Румінію дуже гарна природа, є море, тому тут також багато туристів. Є і гарні ліси, в яких живуть різні тварини. А це, соляні шахти, вони є лікувальними. Особливо дуже корисні для дихання.
Продовжуємо далі. А це народні умільці, які славляться своїми вишиванками та килимами, ткацтвом.
Подивіться, який гарний одяг вони виготовляють, не тільки для людей, а й для ляльок, якими ми так любимо гратися.
А це румунські капелюшки, які носять як дорослі, так і діти. Навіть нам румунські дітки подарували капелюшок.
А зараз ми з вами бачимо національний одяг.
А це - дитячий садочок в Румунії. Недавно там побувала наша Люба Василівна. Вона познайомилася з дітками цього садочка і ще вона нам сфотографувала, як вони живуть, навчаються і виховуються в цьому садочку. Ось тут, наприклад, дітки будують шпаківню для пташок, розмальовують глечики. А ще вони передали нам подаруночки. Люба Василівна їх привезла. Ось вони тепер тут у нас у групі.
Вихователь пропонує дітям зробити атрибут до гри «Карусель», оскільки в цю гру грають усі діти країн світу.
(Для розвитку дрібної моторики рук, діти збирають на смужках квіти, якими прикрашається обруч із різнокольоровими стрічками).
Гра – «Карусель»





















































Немає коментарів:

Дописати коментар